tirsdag 10. juni 2014

Profesjonell usikkerhet som metode

Blogglisten

Utdanningsforbundets fagligpolitiske magasin "Bedre skole" har i siste utgave et større intervju om håndboka "Slik stopper vi mobbing".

Hovedbudskapet i intervjuet er at lærere og skoler må evne å se det som ikke med første øyekast er synlig, og våge å stille spørsålstegn bak det en tror en vet, for å få til å jobbe effektivt mot mobbing.

Intervjuet er tilgjengelig under fanen "Forgrunn" i Eblad her eller nedlastbar som PDF her. 

3 kommentarer:

  1. Hei Erlend. Jeg ønsket bare å legge igjen en kommentar til deg her og fortelle deg at jeg synes du har en kjempe fin blogg her. Mye nyttig informasjon og gode råd. Jeg er lærer på en barneskole i Nord Norge og trives godt i jobben min. Som deg blogger jeg også mye om det å undervise. Jeg kom over bloggen din da jeg var på jakt etter noe stoff til et innlegg jeg skrev. Du må gjerne ta en tur innom min blogg en gang og legg også igjen en kommentar og fortell meg hva du synes om bloggen min .-) hilsen Inger Marie

    SvarSlett
  2. Tusen takk for intervjuet, og for håndboka "Slik stopper vi mobbing", det anbefaler jeg virkelig til å lese

    SvarSlett
  3. Lektor Moen ja, han er nok en snill liten gutt tenker jeg. Du tør vel knapt heve stemmen når ungene oppfører seg som dritt. Best å være fintfølende og sy puter under armene på ungene. Jeg skal gi deg et tips, hadde det ikke vært for strenge, gode lærere så hadde de fleste fra mitt årskull fremdeles vært idioter. Mine favorittlærere var de karene som klemte oss unge mot en vegg og skrek "nå er det slutt!" når vi gikk over streken. Det er derfor mobbing eksisterer, det er ingen som gjør noe. Folk som deg ødelegger ungene med vissvasset ditt. Fintføleri og dialog, samtaler og mer fintføleri. Barn skal gjøre som de får beskjed om, ferdig diskutert. Det er en skam at folk som deg får lov til å ha noe å gjøre med barn.

    SvarSlett